دیدارهمکاران رادیوتلویون و افغانفلم

نگاه های بسیارصمیمی و آشنا ، آغوش های باز و اشکهای شادی پدیدآمده از دیدار دوباره، فضای سالون قشنگ باشکوه ” له رویال ” شهرهامبورگ را پرکرده بود.

همه از دیدارهم لذت می بردند و همه از سالهای رفته قصه بر زبان داشتند .

پس از دوسال تأخیر، کارمندان خانواده ی بزرگ رادیو تلویزیون و افغانفلم از چندین کشور اروپا شام هشتم اکتوبر 2022 اینبار در شهر هامبورگ گردهم آمده بودند ــ درشهری که بیشترین خانواده های همکاران ما را درخود جا داده است .

محفل با شکوه دیدارهمکاران ما، با همان نوای توله ی آشنا ( توله ی بابه شیر ) که سالهای زیادی آغازگر برنامه های رادیو افغانستان بود، آغاز یافت. سخنرانی افتتاحیه کوتاه زلمی رزمی ــ برگزارکننده ی محفل که صفا و همدلی بیشتر را نوید می داد، با استقبال گرم روبرو شد .

پس ازآن موجی ازخاطره ها و گپ های گفته و ناگفته از زبان تک تک همکاران، همه را با حوادث جالب سه چهار دهه پیش رادیو آشنا کرد.

گرداننده ی اصلی برنامه ـ گوینده ی توانمند ما- بانوفریبا شمال با شوخی ها و گفتنی های جالب اش، به هردری در زد و از هر همکار شرکت کننده در محفل گپی و خاطره ای درآورد.

همکاران فرهیخته و عزیزما وحید صمدزی، ناصرآرین ، شاه محمد سلطانی، بشیر رویگر، محمدالله وطندوست، نذیر حسام، ثریا احمدزی ، زرغونه فقیریار ، عاقله درانی، بشیرحسینی، معروف قیام، عبدالله اعتمادی، حیات الله حیاتی، انجنیرعبدالرحمان پنجشیری، هارون یوسفی، عبدالغنی مدقق، نجیب شفقیار، نورالله برگان، فوزیه رفعتی، نورماه سالک، جمیله شیرزی، فوزیه وهاب زاده، ملالی کوهستانی، سید نعیم زیوری ، فهیمه الحداد، عذرا بهمنش، هارون یاقوت، مستوره هاشمی، شازیه صیاد، انجنیربصیرولی ، رضا رضایی، محترم فرداش و برخی دیگر از همکاران و هم مسلکان گرامی ما گفتنی ها و خاطرات جالب و ارزشمندی باز گفتند که به گرمای محفل افزودند .

بانو فهیمه نورزاد پرودیوسر سابقه دار برنامه ی کورنی ژوند، مستقیماً از راه دور با برنامه تماس گرفته و خاطرات شیرین شان را با حاضرین ومهمانان تقسیم کردند که با کف زدن های همه همکاران و مهمانان مواجه شد .

بانو سهیلا اصغری نطاق ورزیده ی رادیو و تلویزیون، با صدای گیرایش زندگی استاد ملنگ نجرابی را به معرفی گرفته و با گفت و شنود کوتاهی با فرزند ارشد استاد، غلام نجرابی که بعد از آن تکنوازی بی مانند غلام نجرابی تقدیم شد، فضای این دیدار را گرمای خاصی بخشیده بود..

موسیقی دلنشین و برنامه ی کوتاه پرسش و پاسخ به ارتباط احیای خاطره های قشنگ از برنامه های فراموش ناشدنی رادیو افغانستان وقت که توسط اسماعیل فروغی اجراشد، فضا را رنگین تر و شنیدنی تر کرده بود . قرعه کشی خوش شانس محفل و تقدیم تحایف هنری ارزشمند ( تندیس های احمدظاهر بروی یک لوح ) ، اثر هنرمند ارجمند ما محترم وکیل نشاط ( مجسمه ساز ، نقاش و طراح ) ، تحایف صاحب امتیاز رادیو تلویزیون نوین محترم اسد همدرد و تحفه ی یکساله اشتراک مجله ی بانو که توسط محترم غوث میر اهدا شده بود، از بخش های دیگر این برنامه بود .

موسیقی آرام غزل و ترانه های به یادماندنی به صداهای دلنشین زبیرنیکبین، تیمورشاه سدوزی، بانوبهار، داکتر اسدبدیع و تکنوازی بی مانند غلام نجرابی فرزند زنده یاد ملنگ نجرابی فضای این دیدار را گرمای خاصی بخشیده بود.

باب دل انگیز موسیقی را زبیر نیکبین هنرمند عزیزما با ترانه های دل انگیز شان گشود .

تیمورشاه سدوزی هنرمند سابقه دار و توانای ما با سرودهای شورآفرین اش فضا را گرم کرده بود .

بانو بهار با آهنگهای دلنشین اش همه را مجذوب خویش کرده بود .

داکتر اسد بدیع با اجرای قشنگ وآهنگهای دلپذیراش همه را چنان مجذوب کرده بود که کف زدن های ممتد حاضرین او را نمی گذاشت تا استیژ را ترک بگوید .

غزل های دل انگیز محبوب الله محبوب ــ هنرمند دلها در ساعت پایانی محفل، شور و عشق و هیجان بازیافته ازین دیدار را جاودانه تر ساخته بود.

فاروق زرنگ ــ فلمبردار وعکاس توانا و عزیز امیری ـ فلمبردارلایق وهوشمند ما در بخش فیلمبرداری و عکاسی ، زبیر نیکبین دربخش صدا و پخش مسلکی و ماهرانه ی موسیقی، اسد همدرد در بخش تنظیم کمپیوتر و صدا، احمدشاه قادری دربخش دیکور و دیزان، آقای وحید یعقوبی در بخش مهمانداری و علیرضا معمار با همکاران محترم شان دربخش نظم و کنترول، برنامه را با چنان شور وشوق به پیش بردند که ما همواره آنان را با خود می خواهیم.

درپایان این گزارش فشرده، می خواهیم از محترم احمدشاه شهاب همکار ارجمند ما که در پهلوی سایرهمکاران، برنامه را حمایت بیشترکردند، از تک تک همکاران عزیز و مهمانان گرانقدر ما که به نحوی در شکوه و رنگینی این محفل نقش داشتند و دوستان و هنرمندان عزیزی چون فرشته سما، همایون مروت، اسدتابش و بانو پروین شریفی که پیامهای نوشتاری و صدایی فرستاده اند، صمیمانه ابراز سپاس نموده، با ذکرسخن کوتاه ” یار زنده صحبت باقی ” شما را به تماشای عکس هایی از جریان محفل- تا جائیکه بما رسیده است، دعوت نماییم . با درود

گروه مطبوعاتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا