جنگ کار و سرمایه

نگارش : خاتول مهمند

اگر به قضیه جنگ افغانستان و آسیا میانه با کشور های ذیدخل توجه کنیم، در خواهیم یافت که جنگ کشانیده شده امریکا در افغانستان جنگ اقتصاد و سرمایه است. 

اساسا در جهان  دو نوع جنگ وجود دارد، جنگ کار و جنگ سرمایه! غریب برای کار میجنگد و سرمایه دار برای دزدی نان آنها صد بهانه می جوید. راه بیرون رفت تضاد میان کار و سرمایه ناممکن است بناً جهان اول جلو راه جهان سوم بهانه های بى معنا را هموار ميكند.

دين، مذهب، جغرافيه، قوم جنگى ، چادرى، حجاب ، مجاهدين، طالب، القاعده و داعش همه بهانه هايست براى فراهم ساختن نيروى كارى براى جهان اول و تسخير اراضى و معادن مهم جهان سوم.

مرگ ومیر های ناشی از ویروس کرونا مارکیت کار در جهان را با کمبود نیروی کاری مواجه ساخته و از جانب دیگر  «برگزیت» در انگلیس، بی تردید نقطه عطفی در بروز بحران کمبود نیروی کار است اما این معضل، یک مشکل فراگیر و گسترده در سراسر اروپا به شمار می‌رود. مشکلی که به ویژه با شیوع ویروس کرونا تشدید شده است.

جهان سرمایه بخوبی بلد است تا با اتفاق همدیگر این نیاز را با براه انداختن اغتشاش ها در کشور های جهان سوم برآورده بسازند. اینک مهاجرت هاى اجبارى كه شكل برده گيرى مدرن توسط جهان اول را دارد ، تنها با دامن زدن جنگ و اغتشاش ها ممكن است. از انجاييكه بعد از ايجاد قوانين حقوق بشر گرفتن برده مجاز نيست، بناً جهان اول مهاجرت ها را خلاق كرده تا مهاجران را به حیث نيروى كاری نازل در بازار هاى جهان اول استفاده کنند.

تشریح کارل مارکس از جهان سرمایه خیلی ها دقیق بوده که با تاسف توسط همین سرمایه داران نفی و به انزوا رفت، در حقیقت همین مرد ریشوی متفکر همدرد بزرگ جهان سوم و فقرا بوده. روحش شاد باد

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا